torsdag 21 maj 2009

Igår var en skitdag. Jag gruvade och ojjade mig. För det första hade jag så jädrans ont i magen, illamående och allmänt dåsig. Har världens ballongmage...har fått direktiv att dricka mycket vatten vilket jag är jättedålig på.
Var i kontakt med kliniken igår och fick reda på att 2 av våra 6 ägg hade befruktats. Fick även veta att 1 ägg var omoget och 3 var ej befruktningsdugliga....vilket jag inte vet riktigt vad det innebär.
Så där var den andra anledningen till att jag mådde skit. Känns inte så ljust. Så det blev hyrfilmer och tröstebulle på kvällen. Idag känner jag mig bättre till mods, jag kan inte göra någonting åt saken. Det är helt upp till dem själva om de vill leva vidare eller inte. Har tyvärr ännu inte det mandatet att påverka dem ännu:)

Om dem inte ringer innan 10.00 imorgon så blir det insättning 11.45.


Jag önskar att jag snart får min aptit tillbaka, är så tråkigt att inte vilja äta.

4 kommentarer:

  1. Jag förstår att du känner dig nere. Men jag kanske kan trösta dig med att jag fick ut 5 ägg på min senaste IVF och endast ett var av toppkvalitet. Det ligger i min mage nu och är en bebis.

    Jag kommer skicka massa positiva tankar till dig att det ska gå bra imorgon!

    P.S Det ser mumsigt ut på tallriken!

    SvaraRadera
  2. Tack för din kommentar, jag mår bra. Har större motivation än någonsin att röra på mig, och undvika kolhydrater, hoppas på lite viktnedgång innan ÄP.
    Är det vanligt att man blir svullen efter ÄP?
    Jag tänker på dig imorgon och håller tummarna för att det kommer gå bra.
    Kram
    Jenny

    SvaraRadera
  3. Förstår att du mår dåligt. Vila dig och försök ha det mysig hemma, även om väntan är jättejobbig. Jag håller tummarna för att de två befruktade äggen delar sig fint!

    SvaraRadera
  4. Å vad jag håller tummarna för er! Hoppas dom inte ringer och att du får 1 fint tillbaka.
    Ska tänka på dig idag!

    SvaraRadera