tisdag 19 maj 2009

Resultatet = 6 ägg

Har nu vaknat efter en hel dag i sängen. Äggplocket idag gick bra, jag älskar verkligen den där morfinen. Av mina 29 äggblåsor kom endast 6 ägg ut :(


Det började med att jag fick två alvedon och en lugnande, sjuksköterskorna är verkligen jätterara och omtänksamma. Maken gick in i "båset" för att lämna sin beskärda del. Efter ett tag hämtade läkaren oss, vi gick till "operations"rummet och jag la mig i gynstolen. Fick morfin i handen, och blev så där härligt dåsig. De fick ut 3 på höger sida....där det hade varit ca 6-7 äggblåsor. När de kom till vänster sida fick de hänga på min mage i flera omgångar....det gjorde verkligen asont. Från mina hundra äggblåsor kom bara 3 ägg ut.


Efteråt fick jag veta att det fanns en hel del äggblåsor kvar, men de kom inte åt dem för de låg bakom min livmoder. Efteråt fick jag antibiotika, för de hade stuckit så djup och var "oroliga" för att de kunde bli en infektion. De pratade om att det var nära att sticka i min livmoder (vilket inte säger mig så mycket).


Hade ändå trott att det skulle komma ut fler än 6 ägg. Men nu är det som det är. Tur att vi köpt 3-pack, så vi har två chanser till. Så nu är det bara att avvakta, och vänta på resultatet. De kommer tillsammans med labbet ha "möte" varje dag ca 10.00, för att se hur allas ägg ser ut. Om det inte blir någon befruktning så ringer de innan lunch. Men jag fick gärna ringa efter lunch och höra hur det gått för småttingarna.


På fredag kl. 11.45 ska vi tillbaka för insättning, om dem inte hinner ringa innan. Nu ska jag sörja för de ägg som inte kom ut och glädjas åt dem som ligger där på kliniken och förhoppnings delar sig av bara attans.


Jag hade bara önskat att de sa att det var kanonfina ägg de fick ut, eller att det här kommer att gå fin fint. Eller att om 9 månader kommer en bebbe till er familj. Vad som helst som gav lite mer hopp än 6 ynkla ägg......nu ber jag till gud att det kommer gå bra.

4 kommentarer:

  1. Jag håller verkligen alla mina tummar och tår för att det ska gå bra med äggen, och att ni ska få det syskon som ni längtar efter.
    Kramar
    Jenny

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas så mycket att det INTE ringer imorgon.

    Stor Kram!

    SvaraRadera
  3. Hoppas för er skull att det kommer att bli ett syskon av ett av äggen!

    SvaraRadera
  4. Hej! Å vad jag hoppas och håller tummarna!
    Hemskt att dom nästintill låg på din mage, när man redan är så uppsvullen, att du inte dog var ju konstigt *ler*
    Hur känns det nu efteråt?

    SvaraRadera