måndag 14 september 2009

Inget tålamod

Har ni varit i Stockholm idag, i tunnelbanan? Om ni träffade en tjej idag, nyligen fyllda 30 år. Skinande vita adidas, mörkblå jeansleggins, lång vit/blå randig "skjorta" med vit långarmad tröja under. Blå Timbuks väska på axeln med vita "hörlurar" i öronen. Hon stötte säkert ihop med dig, gick för fort för att säga förlåt. Då var det bara jag. En tjej med kort stubin, inget tålamod och med förkylning kvar i kroppen.

Inte nog med alla tunnelbane trafikanter, även min älskade bedårande dotter och min lika sjuka man fick lika mycket "stryk" här hemma. Jag ber så mycket om förlåt om ni fick ont eller kanske ett blåmärke, jag ber er ha överseende.

Och du min älskade man, om du kikar in här någongång och råka läsa just detta inlägg. Så vill jag bara säga att jag älskar dig så innerligt mycket och jag är rädd om dig, oavsett vad du ibland tror om den saken. Men det hoppas jag att du förstår när jag är sån där sprudlande livslevande glad tjej i sina skinande vita adidas skor.


Älsklingens söta lekstuga, som är byggd för hand.








Imorgon hoppas jag på en friskare dag......

4 kommentarer:

  1. Jag kände likadant fast jag satt i bilen. I bilköer. På väg UT från stan :-)

    SvaraRadera
  2. Hej !
    Tack snälla du för din kommentar.
    Jag funderar mycket på det där, varför det går så lätt för andra att bli gravida och framför allt få behålla barnet och när andra som du och jag får kämpa. Det är orättvist.
    Har gått in i en period där jag känner att det inte spelar någon roll, jag har förträngt min dröm/längtan, livet rullar på ändå.

    Jag ska göra som dig, behålla bloggen för jag vet att jag skulle ångra mig =)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Förstår dig, ändå åker jag tunnelbana ganska ofta. Skulle gärna krockat med dig och förundrat glott på alla stressande människor. Jag vänjer mig nog aldrig, blir mer och mer frustrerad av det.

    Hoppas du mår bättre idag. Underbart fina bilder.

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Hej! Kul att du följer bloggen min! Roligt när nån lämnar sitt fotspår... så man kan få upp ögonen för nya bloggar! Din ser trevlig ut! =)

    SvaraRadera