lördag 30 januari 2010

Lördag med tuttproblem

I morse var det premiär för skruttans och min gympa, gick hårt ut med redskapsbana. Det var väl 15 år sedan jag gymnastisera på detta vis -mår fortfarande illa av alla kullerbyttor.

Nu kommer jag till problemet. Tänk er två bänkar som står bredvid varandra, med ca 2 meters avstånd. På dessa ligger en stor fet madrass. Tanken är nu att man ska åla sig under denna (mellan golv och madrass är det 30 cm). Alla andra föräldrar ålade som ålar under denna och jag kunde inte vara sämre.

Så det var bara att lägga sig där och börja åla, problemet är när man har bröstinlägg som jag har så är det två "kuddar" där som man verkligen inte kan pressa ner i golvet som man kan göra med de flesta bröst. Utan de är där och går inte flytta eller göra mindre.....vilket blev problematsikt när det knappt fanns något utrymme.
Med dagens erfarenhet har kommit fram att det är inte bara fördelar med att ha "fixade" bröst, utan en stor nackdel då man ska krypa under madrasser på gympan och när man styrketränar -för brösten ser jätteroliga ut....de liksom flyttas upp några centimeter från där dem ska sitta.
Nästa lördag hoppas jag att vi slipper redskapsbanan.......


Ett av mina tidigare småprojekt. Hittade denna gamla pall hos farmor som jag fick, efter lite fix hamnade den i skruttans rum. Perfekt då det även är förvaring i den.









Ikväll ska jag på teater med mellansyster, det blir "Bruden som visste för lite" med bl.a. Pernilla Wahlgren och äta på min älsklingsresturang "Friday`s".

Hoppas ni får en trevlig lördagkväll i kylan.
Här hemma var det -22,5grader i morse.....bbrrrr!

3 kommentarer:

  1. Förlåt, men jag skrattade lite när jag läste om dina tuttproblem. Måste ha varit superjobbigt att åla sig in där och samtidigt agera normalt för att ingen ska misstänka problemet.

    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Haha jag kan inte heller hålla mig för skratt så du får ursäkta mig. Kan tänka mig att det måste ha sett roligt ut samtidigt som det var jobbigt för dig.
    Hoppas att ni slipper såna banor nästa vecka.

    Det är verkligen jobbigt när det är så kallt, här hade vi -26 grader i morse, vill ha sommar nu!

    SvaraRadera