måndag 15 februari 2010

Måndag och vila

Ny vecka, nya tag och mycket vila. Veckans planering är återhämtning och att noga fylla i min checklista över vad jag äter. Något jag ännu glädjer mig över är att det är -7 grader och snön ligger kvar. För tänk vad tråkigt det skulle vara om det var några + grader, blaskigt, grått och tråkigt.
Något som är mindre kul är en avgift på närmare 3 000kr för att stå i kö på vår adoptionsbyrå. Visst kan vi avstå från att betala denna avgift. Men efter en diskussion kom vi fram till att så länge vi har bestämt att vi inte ska adoptera så betalar vi avgiften, vi har nu stått i i kö i snart 3 år och det skulle vara surt att inte ha betalat avgifte, kastas ut ur kösystemet för att om 1 år bestämma oss för att adoptera.

Så vi betalar snällt avgiften.



Fyndade dessa melanin skålar och muggar, 4 pack = 29 kr. Helt otroligt. Och jag som har gått och köpt från Rice, för fyrdubbla priser. I sommar ska det festas loss med alla våra melanin skålar, tallrikar och muggar:)

1 kommentar:

  1. Riktigt snygga muggar och skålar. Härligt när man kan fynda!

    Tycker att ni gör rätt som betalar adoptionskostnaden, för tänk om ni bestämmer er för att adoptera, ni har ju lång kötid nu.

    SvaraRadera