måndag 11 maj 2009

Sprutdag 4

Imorse efter lämnat av skruttan på dagis åkte jag till apoteket för att hämta ut Gonal F som var beställd. Har sån otur att det är slut med Gonal F 150IE hos leverantörerna och det var inga apotek i närheten som hade på lager, inte ens i Stockholm på det största apoteket. Konstigt nog behöll jag mitt lugn. Kändes som att "ja, ja det löser sig". Var kanonskön känsla. Normala fall är jag en såndär polis som läser lusen av folk när det inte går som jag vill:)

Jag tycker personalen på apoteket är snäll och trevlig, de gör så gott de kan. Men jag tycker det är meckigt att de aldrig har medicinen hemma på lager, och man måste alltid beställa den. När jag var på apoteket fick tjejen bakom disken ringa till kliniken för att få nytt recept på 2 X 75 IE. Och jag som har skräck för sprutor. Hur lyckas vi ha sådan attans otur.....kan ju bli en smått galen. Men, men nu är det som det är och bara haja läget, och får helt enkelt acceptera att det blir två sprutor i magen per kväll istället för en......typiskt.....


Vill bara fika, fika, fika och sova. Men måste plugga, plugga och plugga.......

1 kommentar:

  1. För mig är coca-cola som cigg/snus för andra, det är så enormt svårt att motstå men en vecka till och sen kommer jag att unna mig en cola per vecka =)
    Hur går det med sprutorna? Gör dem ont?
    Jag får snart börja med sprayen, jag längtar.
    Kram
    Jenny
    www.invitrofertilisation.blogg.se

    SvaraRadera