tisdag 12 maj 2009

Sprutdag 5

Nu har vi skvallrat. Jag och maken bestämde oss att vi skulle hålla vår IVF försök lite hemligt för oss själva. Men av praktiska själ så har vi talat om för våra goda grannar, som också har blivit våra bästa vänner. Idag talade vi också om för mina föräldrar som får ställa upp som barnvakt vid lite udda tider och lite snabbt oplanerat. Så vi kände att det är lika bra. Det får inte bli för meckigt.

Våra vänner som jag skrev om ovan, har nästan likadan bakgrund som oss. Med ofrivillig barnlöshet ca 4.5 år. Deras nu 3 åriga dotter blev till via IVF. Nu är de spontant gravida och är runt vecka 15-16 tror jag. Vi blev gravida precis samma helg som dem för ca 3-4 månader sedan, tyvärr fick vi missfall och en period hade jag jättejättesvårt att se henne (grannen). Tyckte det var asjobbigt. Men nu gläds jag åt dem, och i helgen blev jag tillfrågad om jag ville följa med på ultraljudet då hennes maken inte kunde vara ledig från jobbet. Självklart vill man inte missa en sådan chans:)


Ikväll blir det vår 5:e spruta. Imorgon ska vi till kliniken för första ultraljudet. Så vi lämnar av skruttan 6.15 imorgon bitti hos mina föräldrar. Jag hoppas att det är ett gäng äggblåsor där, för vad är det annars som drar och sliter i mina äggstockar.......bara det inte är någon cysta eller så.


En bild från en av våra hyllor i köket.

2 kommentarer:

  1. Åh va spännande med VUL imorrn. Det är säkerligen dina äggblåsor som drar och har sig:o) Ser fram emot rapporten. Bra att ni börjat berätta, det är rätt skönt att ha det stödet.

    KRAM!

    SvaraRadera
  2. Spännande med ultraljud imorgon , håller tummarna för en massa äggblåsor !!
    Vi har varit rätt öppna med IVF från början, allt vet och det är skönt för vi har ett så bra stöd i våra kollegor, vänner och familjer. För mina kollegor ville jag berätta för att dem inte ska undra varför jag är borta så mycket osv.
    Kram
    Jenny
    www.invitrofertilisation.blogg.se

    SvaraRadera