lördag 16 maj 2009

Sprutdag 9

Maken jobbar, trots det fick jag sovmorgon och fick sova till halv elva.....så skönt. Lillskruttan är så stor nu att han sitter gärna framför tv`n eller sitter och ritar på morgonen. Tror hon trivs att få strutta runt själv och bara vara.

Är nu på sprutdag 9, men eftersom vi tar sprutan på kvällen så har vi egentligen bara tagit 8 sprutor. Men det räcker för att vara en uppblåst ballong som inte har någon aptit för fem öre. Det är väldigt ovant, för jag är sån som alltid kan äta. Matglad och tycker det mesta är gott. Äter inte så mycket godis, men mat och glass är jag helt såld i:).
På söndag blir det både en spruta på morgonen och ägglossningsprutan på kvällen. Tänk vad konstigt det kommer att kännas på måndag, då det varken ska sprayas eller sprutas.......usch är smått nervös inför äggplock på tisdag. Försöker inte tänka så mycket på det, men det är svårare sagt än gjort.

Har bestämt mig för om det här försöket misslyckas, så ska jag skriva in mig på viktväktarna. Har några kilo jag skulle vilja bli av med, det ökar ju iallafall chanser inför en kommande graviditet. Skönt att ha en liten "back up" plan att hänga på. Så kör vi på med det andra försöket när kliniken öppnar upp igen v. 33.

Hittade ett gammalt kort. För två år sen hjälpe vi en kompis att flytta, skruttan fick denna fågel (kommer inte ihåg vad den kallas). Den var så grymt stor så den fick sitta bredvid mig när jag körde......såg asroligt ut.

2 kommentarer:

  1. Jag ligger på ett bmi vid 32 och enligt vår läkare så kan man ligga upp till 35 för att det inte ska påverka chanserna för graviditet. Vad har du hört?
    Kram
    Jenny
    Ps! Fick du mitt mail?

    SvaraRadera
  2. Nej, det är klart, det skadar aldrig att gå ner i vikt.
    Jag kämpar under tiden, men min läkare sa till mig att inte kämpa för mycket under IVF, det finns annat, viktigare att tänka på. Men som du skriver, funkar det inte, så kanske man ska göra en ansträning att gå ner.
    BMI 25, det låter jätte smalt =)

    Ja det är min make på bilderna. Och tack för kommentaren angående vår bild, blir glad.

    Kram
    Jenny

    SvaraRadera