lördag 13 juni 2009

30 årsfest

Idag är vi bortbjudna på 30 årsfest, hos en av mina bästa kompisar. Hon är kock, och kan verkligen det där med mat. Det dukas alltid upp mängder på buffèn, hon är helt otroligt. På inbjudan stod det att man ska medtaga badkläder, så ett dopp i deras pool blir det nog trots det molniga/kalla vädret.

När ska mina tankar om syskon släppa, så jag kan börja jobba med mig själv?! När jag sist var hos min terapeut menar hon att min syskonlängtan (utifrån hur jag pratar) är ett substitut för något som jag inte har balans i. Hon pratar om fixering......Jo, det är ju inte så att man inte blir smått fixerad efter 9 års svårigheter.....vafan förväntas av en?! Ska man inte slänga in lite besatthet också...:)
Vår dotter är 4.5 år gammal, vi har inte ätit p-piller sen hon föddes men inte heller jobbat aktivt på egen väg att få barn, det är för inte så länge sedan som vi sa att vi skulle sätta igång med att få ett syskon via IVF. Så jag har väldigt svårt att lägga den längtan på hyllan bara sådär, har man en längtan och önskan så har man.




Vårt andra barn, M som liten för ca 1 år sedan. Hjälper matte att skriva på datorn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar