torsdag 25 juni 2009

Min familj ikväll

Åkte själv till kliniken idag och träffade vår läkare på kliniken vi går på. Det kändes faktist rätt okej, fick sitta där och prata om typiska tjejtankar i fred. Först tog det emot att åka ensam, men jag ångrar inte en sekund. Vi pratade om det misslyckade IVF försöket, och om framtida, hur vi ska gå tillväga.

Sist hade jag 29 äggblåsor som resulterade i 5 mogna ägg. Jag fick 150 GonalF, och på dag 7 var vi tvungna att minska till 112.5 enheter och läkaren menade på att det kunde av den anledningen blivit så att många ägg "la av" för att de inte fick den dos de behövde.

Så nästa upplägg är att jag ska äta p-piller på dag 1 i menscykeln, och äta dessa i minst 14 dagar för att på en torsdag börja spruta i 13-14 dagar mecd 125 enheter (ej Gonal F, utan någon annan sort). Samt ev. bromsspruta från dag 6.

Vi besämde också att vi ringer när vi vill köra igång igen, så skickar de bara iväg recept, vi hämtar ut och kör igång. Känns bra, så slipper vi boka in ny läkartid etc. Vi har ju två IVF försök till som måste vara avklarade senast 25 oktober 2010, så än så länge har vi exakt 1 år och 4 månader på oss. Eller rättare sagt jag ska bli starkare och få mer ork än bara klara vardagen.

Så nu har jag bestämt mig from i övermorgon så ska jag ta verklig semester och leva för dagen. Njuta av den "äckliga" varmen, bada i vår "pool" och havet, äta MASSA jordgubbar och göra det som faller mig in. Varför i övermorgon, jo för jag måste bara få älta i en dag till coh vara lite ledsen över att det är orättvist att man inte kan få barn på beställning.


Vill visa bilder på min famil som står för min man som man ser i "bakgrunden" och vår katt som har hittat en skön mysko ställning i makens knä. Kortet längst ner till vänster visar en trött katt som inte kom längre än några meter för att få ta sig en gäsp. På övervåningen befinner sig vår skrutta och tittar på Tarzan innan läggdags.



















Här hemma så har vi varannan kvällsläggning för skruttan, och jag kan ju inte låta bli att tycka det är lite skönt när det är makens tur med nattningen. Att få en lite ledig stund i sin ensamhet och bara knappa lite på datorn.

2 kommentarer:

  1. Jag blev jätte glad över fåglarna, var min stil och annorlunda :-)
    Vad bra att allt gick bra på din klinik :-)

    SvaraRadera
  2. Jag håller tummarna för att ni så småningom får ett syskon till er dotter !
    Tack för kommentaren, det är så skönt att skriva och få gensvar av er som förstår det man går igenom.
    Njut av semestern !
    Kram Jenny
    www.vivillblifler.blogg.se

    SvaraRadera