onsdag 24 juni 2009

Besök till kliniken imorgon

Efter vårt misslyckade IVF försök så ville kliniken att vi skulle vänta någon vecka för att höra av oss för att boka en tid för ett återbesök. Det har gått mer än 1 vecka, närmare 2 månader har gått. Orken har inte funnits efter vårt misslyckande, för det är inte direkt så att maken tar telefonen och bokar in en tid.


Eftersom jag vet att IVF kliniken stänger för semester nästa vecka så ringde jag idag för att boka in en tid, som jag tog förgivet skulle bli efter sommarsemestrarna. Men vi blev erbjudna en tid redan imorgon kl. 14. 30. Paff som jag var tackade jag ja....utan att tänka på att jag och maken är väldigt förkyld fortfarande. Jag är iförsig snart fri det, men maken kommer inte långt ifrån sofflocket.

Först tänkte jag avboka tiden, men det tog emot och jag började tänka varför. Efter jag fick tiden så insåg jag nog att det skulle vara bra för mig att få ett bra avslut inför sommaren och inte bara skjuta upp besöket, så vi bestämde att jag åker själv och förmedlar allt till maken sedan.

Det tar emot lite, för jag har varit stenhård på att VI gör det här TILLSAMMANS. Och jag försöker inbilla mig att vi båda är lika angelägna om fakta etc kring IVF, men sanningen är väl inte riktigt så. Jag vill ha koll, vill ha så mycket information som möjligt, maken är inte så, utan helt tvärtom....för han vill inte ha koll, han vill ta dan som den kommer och leva här och nu.



Kvällsolen i några av våra fönster i vardagsrummet....ser lite tråkigt ut utan blommor. Men vi hade några murgrönor på båge som jag tröttnade på. Så länge jag inte hittat några som jag trivs med får det vara tomt.

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Jo det var verkligen gulligt av han, blev rätt så förvånad faktiskt :-)
    Hoppas att allt går bra för dig imorgon på din klinik, vilken går ni på förresten?

    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh va roligt att du får komma dit redan imorrn.

    KRAM!

    SvaraRadera
  3. Hej på dig! Vill bara önska lycka till på kliniken idag!
    Känner du att det skulle bli ett bra avslut inför sommaren så tycker jag att du gjorde helt rätt som tog tiden.
    Tänker på er!

    SvaraRadera