fredag 24 juli 2009

Ångest

Det är ingen sommarvärme, det regnar och blåser, makens semester är snart slut och skolstart börjar närma sig. Känner mig inte riktigt redo för hösten (och hösten som dessutom är min favoritårstid), jag vill ha några riktigt varma sommardagar till (jag som hatar värmen). Jag undrar vad som hänt med mig, eller har jag bara ångest för skolstarten.

Jag älskar det jag lär mig, det är resorna till och från plugget som stör mig. Eftersom de inte har utbildningen i vår huvudstad så måste jag snällt åka 3 tim enkel resa till högskolan 2-3 dagar i veckan....och ja, det stör mig verkligen. Får nästintill magsår, men det är BARA 2 år kvar. Bara två fjuttiga år av min än så länge 29 åriga liv.....usch snart 30 åriga liv.


Ja, det måste vara det....min åldersnojja. Det är grymt. När jag hör att någon annan är 30 år så är det inte alls farligt, men jag tycker inte det är okej att jag ska fylla det. Tror jag är lite stressad över att jag ska fylla 30 år och det är inom 2 månader. För det är ju det här med barn, tänk om det tar typ 9 år till att skaffa en "skitunge", då är jag 39 år. Men egentligen vad gör det, det finns många 39 åriga mammor som är helt suveräna...som min äldsta syrra som har två småttingar. Men då blir det också 13 års skillnad på våra barn.


Okej, jag har lovat att inte tänka så mycket på det där. Jo, förresten vi har halvbestämt när vi ska göra vårt andra IVF försök.....och det blir typ maj nästa år. Känns som en evighet, men med dessa långa resvägar som jag har till och från plugget så måste jag lägga all min energi till skolan. Hoppas jag kan hålla mig, för snart sätter troligen alla IVF bloggare fart i augusti när klinikerna öppnar efter sommaren....och då undrar jag säkert varför vi väntar. Så inget är hugget i sten:)


Men det är ju också det här med att både jag och min make måste bli starkare i oss själva. Vi har varit körda i botten, går i terapi (privat) för att få ordning på oss själva, och det lär ju ta några månader till. Så det blir nog lagom med vårt andra IVF om 10 månader.

Rensat ut hela förra årets pluggunderlag, det blir en hel del. Dessa åker prydligt upp på vinden i en kartong som är avsedd för skolan. Får vi se hur länge de får ligga där tills det slängs eller kommer till användning.

1 kommentar:

  1. Vad skönt att ha en plan när ni ska sätta igång med nästa ivf försök. Själv vet jag inte när vårat nästa fet kommer att bli... Nån gång till vintern, allt beroende på vad våra prover som vi ska ta på mf utredning kommer att visa. Men innan vi vet nåt kommer vi att ta det lugnt.
    Kramar till dig

    SvaraRadera