tisdag 7 juli 2009

Ommålning

Sprang på bloggen http://lappan.blogg.se/ som målade om hemma. Fick en spark i baken av det så jag har nu målat om en del väggar hemma. Den här gången blev det under vår trappa som var i ljus nyans av rosa (skruttans fd lekhörna), väggen där vårt hemmabyggda dvd/cd skåp står samt en "ram" runt fönstrena. Blev jättebra...hade kulören S 0603-Y40R.

Tidigare hade skruttan ett lekställe under trappan, men i takt som hon växte har det nu bytts ut mot ett skrivbord på kontoret i stället.


Innan målning, spacklingen är klar.



Skruttan hjälper till att skruva bort gamla skruvar.




Dada.....klart.


"Stillebild".

Vårt hemmagjorde dvd/cd skåp......tidigare var det en beige/kaffelatte färg på väggen.

2 kommentarer:

  1. Men oj, en länk hade jag inte väntat mig när jag gick in på bloggen din, men tack *glad*.

    Och så fint det blev.
    Kul att få hjälp av Skruttan.
    Vilken fin byrå där med rottinglådor.

    Herregud, nu vågar jag knappt lägga in bilder på makeovern.
    Det är som natt och dag jämnfört med hos er.
    Det är en gammal, gammal gäststuga som jag hållit på att renovera för dotterns skull, att hon ska få en fristad med sina vänner därnere.

    Men ska försöka ta bilder idag.
    Måste jobba först.

    SvaraRadera
  2. Får ja lägga till din sida till mina länkar?

    Vill ju fråga först...:-)

    Hoppas annars att allt är bra med dig (er)...

    Kram o håll hårt i hatten om det nu blir oväder imorgon som de säger....

    Kram

    SvaraRadera