tisdag 11 augusti 2009

Mina bröst

Mina bröst som av misstag fotades av min syrra, men det blev en bra bild tycker jag.

För 11 år sedan förstorade jag brösten. I många år hade jag planerat för det. Jag kom ihåg det som det var igår. Jag hade precis blivit tonåring, om ens det och var på simbassängen där vi bodde/bor. Jag såg en tjej, och jag såg hennes bröst, det var de vackraste brösten jag sett någonsin och jag såg ärren efter operation så jag förstod att hon hade inlägg. Då bestämde jag mig, att sådär ska mina bröst också se ut.

Efter lite övertalning fick jag 18 år gammal låna pengar av mor och far för att åka ner 50 mil till Malmö för att genomföra operationen. Jag hade gjort ett grundligt jobb innan, sökt information så gott det gick. Fanns inte mycket information på internet, utan man fick ta telefonen och jag ringde runt till de flesta kliniker som fanns i Sverige. Och jag fastnade för just kliniken i Malmö.

Jag väger idag ca 25 kg mer än vad jag gjorde när jag gjorde bröstimplantaten, och det märks ju också på brösten eftersom de har fett runtomkring som gör att de följer "med" i viktkurvan. Jag har även pendlat upp och ner ca 16 kg pga min bulimi, jag har även ammat vår skrutta för 5 år sedan. Men trots detta så håller dem formen, det är helt otroligt. Visst är de inte lika uppsnosiga som förut, men jag är SÅ nöjd över dem. Det bästa är att ingen tror att jag gjort en bröstförstoring för de ser så naturliga ut.

Jag jobbar med min sjukdom, och kommer förhoppningsvis bli normalviktigt, vilket innebär att jag kommer troligen gå ner ca 20 kg. Det ska bli intressant att se hur brösten kommer att se ut då. Jag ångrar aldrig att jag la mig under kniven, och är beredd att jag kommer att få göra det igen eftersom man inte vet hur länge proteserna håller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar