onsdag 16 september 2009

Trist vardagsliv...

Välkommen in till oss!


En del av hallen i sitt vardagliga skick.....helt ocensurerat.


Igår fick jag ett psykbryt. Damen i huset (jag) är så otroligt trött på det vardagliga tråkiga livet som kommer ikapp en emellanåt. Kan det bero på förkylningen som gör att man är helt sänkt, eller är det att vardagen verkligen är "trist" med alla vardagsbestyr som är ett måste för att få familjelivet att fortlöpa någorlunda smärtfritt.
För hur roligt är det egentligen att tvätta, hänga och vika alla kläder dag ut och dag in, damsuga dessa förevigade damtussar/gruskorn....ja, jag vet inte. Hela tiden komma på dessa attraktiva och nyttiga måltiderna. Om jag fick välja så skulle jag absolut vara så pass rik att man slapp sköta detta själv, men det är jag det.
När jag kom hem så hade maken stått och lagat mat med grönsaker (som annars lyser med sin frånvaro när det är han som står för matlagningen), tända ljus och verkligen ansträngt sig, så han tog verkligen mina ord på allvar.......

1 kommentar:

  1. Hej där! Ja, det är verkligen frustrerande när man aldrig kan komma ut på nåt. Tror ju att Minna skulle må bra av lite frisk luft också. Så... idag har vi bestämt oss för en promenad. MÅSTE komma ut. Vi börjar med Babybjörnen och ser hur länge den funkar, sen vagnen och då vet man att det är dags att vända hemöver. Håll tummen för att det går bra.
    Vad fint ni ser ut att ha det hemma, supermysigt! Önskar att vi hade bott i hus så man kunde pyssla lite. I en hyreslägenhet varken vill man eller kan man göra så mkt. Trist. =/
    Kram!

    SvaraRadera