torsdag 22 oktober 2009

Från vecka 7+1 till vecka 6+3

Igår satt jag och slog i min kalender, och upptäckte något som gjorde mig lugn. Av någon anledning har jag noterat när jag hade ägglossning. Har inte gjort detta på jättelänge, men antagligen så kände jag att den var sen, eller om det var att vi skulle försöka ha lite umgänge inprickat vid ägglossning. Men där var det iallafall, mina noteringar.

Upptäckten var att jag hade ca 5 dagar sen ägglossning. Så det gör det hela lite mer rimligare. Jag tror läkaren ville få det till att pricken var någonstans mellan v. 5+0 till 5+6.

Enligt min uträkning utifrån min sena ägglossning så borde jag vara i v. 6+3. Läkaren sa i försig att det befruktade ägget kan vandra i äggledaren upp till 12 dagar innan det fäster. Så hon sa att man räknar med en veckas förskjutning hit och dit.

Så nytt BF blir utifrån min uträkning 14 juni 2010.

Mina bröst gör inte alls lika ont och ömmar nästan ingenting. Och helt plötsligt är tankarna där, jag har drömt om missfall och elände hela natten. Jag tycker det här är så jobbigt. Jag försöker hela tiden att tänka att händer det så händer det, jag kan inget göra. Jag kör mantran som att "gulsäcken såg bra ut, det fanns ett hjärta, gulsäcken såg bra ut och det fanns ett hjärta".

Har åkt på en rejäl förkylning så idag blir det mycket te och film.
Hoppas ni får en bättre och lugnare dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar