onsdag 14 oktober 2009

Inskrivningen

Inskrivningen idag blev bra, ett steg mot verkligheten. Dock infann sig inte den där känslan som jag hoppats på, ett rus eller ett pirr. Var nog mer åt det andra hållet, tror det har med min oro inför ultraljudet.


Jag vägdes, lämnade kissprov, blodtryck togs, stick i fingret. Fick med mig massa papper och broschyrer, samt remiss för blodprovstagning inför moderkaksprovet. Jag fick samma barnmorska som för 5 år sen när skruttan kom till världen, hon är den bästa som vi har i kommunen.

Eftersom jag inte vet exakt när ägglossningen var, så ville hon ev. skjuta på ultraljudet en vecka eller två. Men jag var bestämd, ville inte alls skjuta upp det. Hon förstod mig, men varnade mig för att ev. kanske man inte kommer att se ett hjärta picka, att det är för tidigt och att vi då skulle boka in någon vecka senare. Men det tar jag, för jag vill inte vänta längre.

Ikväll har jag lovat en kompis att gå ut med deras söta vovve. Eftersom jag är så himlans trött så erbjöd sig maken....underbara make! Nedan kan ni se foton när han var valp.











3 kommentarer:

  1. Härligt att det första steget är avklarat. Förstår att du inte ville avboka din tid för vul. Det skulle inte jag heller.
    Nu är det inte så många dagar kvar. Hoppas att de här sista dagarna bara springer iväg.
    Vilken söt hund, den är ganska stor nu va`? Vad är det för ras?

    SvaraRadera
  2. Åhh, nostalgi! Tänker tillbaka på inskrivningen, allt var så spännande och nytt. Jag älskade att gå till mvc! Bra att du stod på dig ang tiden till ul. Vem skulle frivilligt vilja skjuta på det. Du ska se att det är ett fint litet hjärta som pickar på där inne! Ska bli så roligt att få följa dig på din resa!

    SvaraRadera
  3. Vi var på första VUL i samma vecka som du och vi såg ett hjärta som pickade så fint.

    Är helt övertygad om att ni också gör det.

    KRAM!

    SvaraRadera