tisdag 13 oktober 2009

Vecka 5+6

Sitter just nu vid datorn, rätt frussen, rätt trött. Vi har bestämt oss för att försöka ha värmen avstängd till november och bara värma huset med kaminen. Igår tröttnade vi och bestämde att "imorgon åker värmen på".....och så får det bli för det är inge roligt att frysa vart man är inne som ute.


Sover väldigt dåligt på nätterna. Är orolig, orolig för att pyret bestämmer sig under nattetid att lämna mig. Men än så länge så är det kvar på mornarna. Innan jag testade positivt så drömde jag om att fyra av mina nära dog, vad jag har hört så betyder död i drömmar förändringar. Så i efterhand så tänkte jag för mig själv, att "ja, förändring blev det allt".
Inatt drömde jag att vår tidigare hund Idde upptäckte ett ev. lik under ett golv i mina föräldrars hus. Vi misstänkte bara att det var ett lik, men fick aldrig se om det så var.....På en gång maler tankarna.....tänk om pyret försöker lämna mig nu. Usch, hatar att vara skrockfull.

Nu till något roligare, i fredags efter min tenta så firade jag att kursen var slut och att vi faktist var gravida och att jag skulle njuta av det i helgen. Så jag kostade på mig tre hela gravid tidningar, tror det är dem ända som fanns, annars hade det nog blivit fler. Jag kände att jag ville köra på graviditetsgrejen, verkligen gotta mig i det, finna mig i det. Med min erfarenhet vet jag inte hur länge denna gång varar, är det en vecka, en månad eller 9 månader. Det är bara framtiden som kan utvisa.

När jag nu har läst tidningarna från pärm till pärm så är jag mättat, än så länge. Nu kan jag leva på det här några veckor. Nu har jag varit övergravid så det skriker om det. Första missfallet vi fick tror jag var i v. 6+3. Det är 4 dagar kvar, det är mitt nästa mål, mitt mål att pyret ska vara kvar.

I morgon ska vi på inskrivning på MVC. SÅ läskigt. Känns liksom som man hittar på att man är gravid, så overklig. Men det ska samtidigt bli underbart, kanske det blir lite verkligare då. Nu är det bara 7 dagar kvar till UL, det får nog bli nästa mål.

ELLER ska jag bara leva i nuet och skita i alla mål. För det är rätt stressande att hela tiden ha mål. Det är lätt att man springer förbi det som är här och nu. Så får det bli, ska försöka leva mer här och nu. Ta allt som det är och inte leva i det förflutna och inte i framtiden, utan idag.


Mina inköp....



Nu är graviditetstesten slut, funtar på att köpa ett gäng till via nätet....
får tänka på det under dagen.

1 kommentar:

  1. Varför ska du köpa fler tester, du är gravid. Men jag förstår dig samtidigt, man vill se det där strecket som verkligen talar om att man är gravid och att det inte är nåt man har inbillat sig.
    Jag har en länk på min sida till ett ställe som säljer billiga tester med snabb leverans. http://lillaunderbarn.blogg.se/category/tavling.html

    SvaraRadera