måndag 26 oktober 2009

Vecka 7+0

För den illamående bloggerskan som skriver här så blir den här veckan inge rolig. Det är både hektiskt och jobbig. Skolan 4 dagar med långa resvägar. Om jag hade mått prima skinka så inga problem, absolut inte.

Men jag ska inte klaga, absolut inte. Är det inte det här jag velat i så många år??? Nu får jag ta mig sjutton bli mer tacksam!

Igår fanns det kraft hos hela familjen, så det blev storstädning på övervåningen. Damtussarna är så stora att jag har många gånger hoppas högt i tron om att det varit en råtta.
Vi passade även på att möblera om i sovrummet, till hur vi hade det förut.


Vårt sovrum (just nu).





























Ett senarium igår:
Maken var på nedervåningens toa och gjorde 2:an. Dottern blev även hon nödig, och blev hänvisad av maken att springa upp till övervåningens toa. Och precis i denna stund fick frun i huset behov av att kräkas.

Så jag letade upp den mest vänliga kräkplatsen som fick bli skurhinken i tvättstugan. När behovet var uträttat hälldes innehållet ut i vasken, och precis när jag var klar kom jag på "fan, det är ju stopp i denna vask".

2 kommentarer:

  1. Vilka otroligt fina bilder du tar tjejen! Ser ut som att du också gillar den vita stilen :-)

    Hoppas illamående ger med sig, inte roligt att ständigt behöva tänka på att man behöver kräkas då och då, speciellt inte när man har långa resvägar. Finns det något du kan ta som mildrar det hela?

    kram!

    SvaraRadera
  2. Jättefina foton! Och fina grejer på fotona också. Gillar speciellt de vita byråerna.

    Ni kanske får installera en toalett till?! Bara till dig ;)

    Kramar

    SvaraRadera