måndag 23 november 2009

Klassfest

Blev nyligen uppringd av ett företag som ska ordna med klassfest för alla oss som gick ut 9:an tillsammans i vår skola, blev tillfrågad om jag ville vara klassrepresentant. Och eftersom jag har lovat mig själv att våga prova på nya saker och inte fega ur så kunde jag allstå inte säga nej.

Sekunden efter jag la på luren ringde jag som en fnittrig tonåring upp min kompis som jag var "bästis" med och är väl fortfarande. Gud vad vi tjattrade om dittan och dattan, lite uppspelta:)

Annars är jag helt slut idag. Upp i morse, utvecklingssamtal på dagis, till tåg, föreläsning i skolan, hem, förbi bibblan, hämta skruttan, förbi jobbet och köpa julklapp till systersonen, hämtat av maken, en snabbkorv för att stilla värsta hungern, in i affären handla, hem, laga mat, duscha skruttan och nu sitter jag här framför datorn medan maken och skruttan är nedslagna framför en film på tv. Skruttan är uppe på övertid, egentligen skulle hon läggas för 1 timme sedan. Men ikväll, just ikväll så orkar vi inte tjafsa, inte orkar streta emot. Vi brukar vara hårda, men inte idag.

Vår katt som gärna kryper in på alla möjliga ställen.
Påsen som vi normalt använder till simhallen fick bli en koja.

2 kommentarer:

  1. Ja, är kanon. Och det finns ju hur mkt skoj som helst till mycket bra priser.. :)

    Vad kul med klassfest, låter kul med någonting sådant för att lysa upp i mörkret!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad roligt med en klassfest! När ska ni ha den?
    Oj du hade verkligen mycket att göra igår.

    SvaraRadera