torsdag 26 november 2009

Min dag

Min dag har varit toppen. Fertilitetscentrum har ringt, och vet ni vad -vi har fått klartecken att skjuta upp våra restrerande IVF försök. Vi får 18 månader på oss att genomföra de som är kvar from när vi bestämmer att vi vill starta upp med IVF nr 2.
Är inte det toppen?

Det är ju helt sjukt bra.


Min lunch

Då ska jag släppa bomben....en liten hemlis som jag tror många kämpar med. Enligt BMI lider jag av fetma, och det vill jag ju inte. Mitt mål är att bli normalviktig. Men för att bli det så måste jag gå ner 25 kg, och jag har nu bestämt att jag ska göra det. Jag upplever mig själv inte som tjock i den bemärkelse att jag har fetma, men på papret står det så och det är väl bara att lita på det.

Min motivation är på topp, och det känns hållbart. Har redan kommit en bit på vägen i form av 2 kg. Hur gör jag då? Äter frukost, mellis, lunch, mellis och middag. Använder mig av tallriksmodellen, reductil samt sunt förnuft och en jäkla anamma.

Mina skolböcker denna kurs.....det är inte nådigt.
Räknade idag ihop och gjorde en översikt vad och hur mycket jag måste läsa denna kurs varje dag. Det är helt sjukt mycket enligt min åsikt. Det blev lite mycket så istället för att bita tag i en bok så gick jag och la mig för att sova......och det är ju jättebra........not!

2 kommentarer:

  1. Så himla bra att ni får skjuta upp era försök, då minskar stressen för er.

    Så himla modig du är som skriver om att du ska gå ner i vikt. Själv behöver jag också gå ner lite grann men det går segt, tycker att jag efter varje ivf försök har lagt på mig nåt kg men jag vill ha bort det nu...

    Kram

    SvaraRadera
  2. Härliga nyheter med era IVF-försök.
    Du känns stark och taggad, så det där med vikten ska nog lösa sig av bara farten. Kankse lätt för mig att säga som alltid varit tunn som en spagetti. Men jag tror det är bättre att tänka postivit än negativt.
    Tror på dig och att du ska nå dina mål både vad gäller vikt och bebis.

    Kram!

    SvaraRadera