lördag 19 december 2009

Julgranen klädd

Igår efter vi har storstädat hela huset, klädde vi (läs skruttan) granen. Så nu är vi redo för att ta emot julen med storm. Och snön ligger fortfarande kvar, det har snöat ännu mer. Igår hade vi -14 grader....jag är mer än nöjd!

Idag har jag jobbat, det är så fruktansvärt roligt att jobba, att få vara lite social och träffa folk. Det är sån kontrast gentemot studierna.

Har inte ens tänkt över vad som händer i övermorgon, förutom att jag ska smaka några praliner i vår gåva från ICA.....en paradis ask. Jag har kommit överens med mig själv att jag får gå upp max 1.5 kg över julen. Så efter julhelgen blir det fokusering på viktnedgången igen.


En del av vår gran....

6 kommentarer:

  1. Mysigt att klä granen! Jag måste vänta till den 23e när vi ska fira jul hos min pappa... bara för att vi inte har nån egen här hemma. =)
    Vad pluggar du för nåt? Kram!

    SvaraRadera
  2. OJ vilket fint foto på granen. Ser ut att komma från en tidning, vad skicklig du är på att fota!!

    Vi tog en alladin från ICA =) Trevligt med gåvor!

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Låter smart att du har ett tak för hur mycket du får lägga på dig under julen, istället för ett tak för hur mycket du får äta :)

    Svar: Först och främst så vill jag tacka för dina värmande ord :)

    Jovisst är det tråkigt att man inte kan peppa och tipsa och att folk faktiskt tar till sig råden, men som du säger, de måste själva komma till den punkten att de får insikt o tar tag i sin vikt.

    Jag veeet att jag inte borde ha dåligt samvete... men jag har alltid varit sån här. När jag hade en pojkvän och mina tjejkompisar var olyckliga singlar så gjorde jag allt för att para ihop dom med trevliga killar. Om jag har mer pengar än någon annan så bjuder jag tills jag själv är pank. Av någon anledning har jag ett behov av att dela med mig av det jag själv har, men just i det här avseendet är det inte fysiskt möjligt, är antagligen därför jag har skuldkänslor.

    Predika på du! Kommentarer som dina stärker mig och välkomnas varmt!

    Kram fattie :)

    SvaraRadera
  4. Jag tror jag förstår. ;) Låter spännande!

    SvaraRadera
  5. HEJ :)
    oj, tack så hemskt mycket för dina fina ord. vet inte vad jag ska säga. jag blir så himla glad. Allt skulle bli så mycket lättare om alla va som du. helt seriöst. Man behöver små fina komplimanger i vardagen. TACK så hemskt mycket igen.

    ta hand om dig :)
    kram Jenny

    SvaraRadera
  6. ohja! det gäller allt man gör i livet :) det blir så mycket lättare att vara glad och positiv om man bara gör sitt absolut bästa, DÅ kan man inte vara annat än nöjd :D

    kramkramkram

    SvaraRadera