tisdag 8 december 2009

Tack för era "hejja" kommentarer, det är jätteskoj!


Min lilla ätstörningsdjävul sitter där och pickar på min axel, men jag ignorerar honom, tittar inte på honom utan skriver om honom i min KBT bok. Och vet ni vad, det hjälper. Det är första gången i mitt 30 åriga liv som jag tagit kommando över honom, första gången jag förstår varför han har vunnit hela tiden.

***********

Nu ska jag berätta om mitt fönster som jag bekymrat mig om. Jag är en sån där person som vill ha fint runt omkring mig, och jag ger inte upp förrän jag är nöjd. Jag är där och petar tills det är bra, det kan gå timmar utan att jag märker det.

Fönstret vätter mot norrsidan, mot vår enda granne som bor oss nära. Alla julstjärnor och stakar var redan upptagna, jag hade ingen levande blomma eller passande kvar att ha i fönstret. Men så ligger den där "dun kransen" utan att jag märkt den, och lite plastblommor. På 5 min provar jag skeptiskt att hänga upp den där kransen och sätta ner plastblommorna i en vas som jag sedan fyllde med cellofan papper.

Da, da.....resultatet ser ni på kortet. Jag är mer än nöjd med mitt "hopplösa" fönster, utan att spenderat en krona, dessutom använt saker som bara skulle läggas undan.

1 kommentar:

  1. Åh vilket fint fönster! Jag tycker det är så fräscht med vitt och enkelt. :)

    Angående kommentaren så finns det nog inte så mycket mer att säga än att vissa människor faktiskt inte tänker. Det finns såna som bara kör på sitt race utan en tanke på andra runt omkring. Men huvudsaken är att man själv vet att man gör sitt bästa för att vara en bra människa, vilket innefattar empati för andra. :)

    Och du... fasiken så skönt att det är DU som har kontroll nu, och inte ätstörningsdjävulen! Det måste kännas som en stor vinst för dig. :) Kram!

    SvaraRadera