fredag 1 maj 2009

SPRAYDAG 7

Nu har börjat komma in i sprayrutinerna, missade dock igår då jag var så uppslukat av mitt arbete att anordna ett land hemms hos oss. Det blir stort och jättefint, kommer att bestå av 10 rödmålade pallkragar som står två och två (på hjöjden). Det är kantsten runtomkring och i gångarna kommer det bli täckbark. I hörnet längst bort kommer vår kompost (grön plast) stå. Kommer bli kanon. Tanken är att jag ska bygga en sittbänk för att sedan se på sina plantor som växer och bli stora.

Nu är jag inne på spraydag 7, och har inga direkta biverkningar förutom lite värmeböljor någon gång då och då, men som är helt okej. Men sjutton vad nässprayen smakar illa, när den rinner "baklänges" ner i halsen....blä, usch.....Man glömmer fort.

Nu ska vi ut och träffa grannarna, vi håller på att sätta 31 meter pilstaket mellan våra tomter. Visar lite bilder sen.







Mitt lavendelträd som jag köpte på trädgårdsmässan förra året, som dock inte överlevde kylan i garaget över vintern. Kommer bli ett nytt i år, för nästa vinter kommer vi ha värme i garaget...."jippi".

1 kommentar:

  1. Det där med sprayen stämmer, riktigt läskig smak på den. Kul med ännu en blogg att följa!

    SvaraRadera