tisdag 23 juni 2009

Dagens projekt

En dröm om ett eget trädgårdsland började för 6 år sedan, när vi köpte vårt första hus. All renovering ute och inne tog all vår tid i de 5 år som vi bodde där, så det närmaste jag kom i planeringen av trädgårdslandet var ett par pallkragar jag lyckades få.
Så för 1 år sedan när vi köpte vårt nya hus med en stor trädgård, såg jag framför mig vart trädgårdslandet skulle vara. Så i våras skars gräsmattan ut för att läggas på en annan plats. Sen tog all kraft och energi slut, har mått sämre en period i samband med vår "första" IVF.

Förutom förkylningen som fortfarande tagit min kropp i besittning, så har det börjas smått igen i trädgårdslandet....se korten från dagens dagsvark.




Här planeras det för trädgårdsland,
pilstaketet ni ser i bakgrunden satte vi tillsammans med våra grannar i april.

Lite markduk för att hålla ogräs borta, och skilja grus mot barkflis åt.


Kantsten för att underlätta gräsklippningen.



Pallkragar som vi haft ett par år, men aldrig orkat gjort något åt dem. Så de fick följa med från gamla huset till det nya där det finns massa av plats. I våras målade jag dem med falu rödfärg. Den svarta plasten har jag för att hålla fukten borta från trät, så de håller några år till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar