måndag 1 juni 2009

En liten dipp....

Hittade hemsidan till damen jag går hos....och där står det bl.a. om:


"Välkommen ..........arbetar med att leda människor till hjälp till självhjälp till en livsstillförändring, för att få mer insikter till ett friskare liv. Mina metoder är samtalsterapi med kognitiv och holistisk inriktning. Jag arbetar även med energimedicin, kroppsterapi och har kurser och föreläsningar i livsstilsförändring och stresshantering. Samt att jag handleder människor från ett beroende och medberoendeproblem till att skapa ett friskare liv. Genom utbildning och egna erfarenheter har jag utvecklat en unik terapiform. Det gör att jag arbetar med både orsak och verkan i stället för symptombehandling. Under alla år som jag har arbetat med olika svåra problemlösningar har jag sett att det är viktigt att arbeta med "hela isberget och inte bara med toppen". Tankefältsterapi alg (TFT) som är en energibehandling som ger snabbt och effektivt hjälp till självhjälp. TFT är en bro mellan västerländsk kognitiv och -österländsk filosofi"


Låter det inte bra, nästan för bra. Men jag tror på det. Idag var det mitt andra tillfälle hos henne, och jag tror verkligen att jag kommer att bli en bra och glad människa när jag är "klar" hos henne. Vi pratar också en del om min önskan om syskon, hon menar att jag inte är mottaglig för ett barn psykiskt, för jag kan inte ge den kärlek som ett barn kräver. Och anledningen är att jag mår för dåligt just nu, och hon har rätt, så förbaskat jobbigt rätt.

Men så tänker jag, vad händer med vår skrutt som redan är 4.5 år, är hon skadad för livet nu? Men nej -hon kommer också bli en vettig människa.

Även ifall det hjälper mig massa att gå till denna dam på sin mottagning så är det lika jobbigt varje gång när man vänt ut och in på sig själv. Jag blir både trött, svullen i ögonen efter allt gråt och får en tomhet som inte går att beskriva.



Min mor och fars nyinköpta husbil.....som är världens längsta på världens minsta däck:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar