söndag 11 oktober 2009

5+4

TACK snälla Joanna, Sara och bloggen semlesara....för era fina inlägg. Jag hoppas också att dessa nu 9 dagar går fort. Så här orolig för missfall som jag har blivit nu var jag inte när vi väntade dottern för 5 år sen. Läste någonstans att missfall är vanligast i v. 6-12....och jag som inte ens är i v. 6.


Försöker tänka positiva tankar, slår bort dem dumma. För händer det så gör det, det var naturens sätt att ta bort det dåliga.


Varje gång jag känner mina bröst explodera, varje gång jag springer på toaletten (typ var 4:e tim) dag som natt, när jag får min yrsel, svårigheter att göra tvåan.... då är jag övertygad om att allt kommer gå finfint. Men så kommer tankarna....."de flesta missfall, beror på att hjärtat aldrig kom igång att slå". Hjärtat börjar slå typ runt nu eller v. 6, så jag är otroligt rädd att alla symtom försvinner då hjärtat ska börja slå. Men så slår det mig att det kanske är så att man fortfarande har symtomen kvar trots att pyret dött. Någon som vet?


Som ni märker har jag en väldans oro över detta. Längtar grymt till nästa tisdag då vi ska kolla till pyret, för då vet man hur det ligger till. Då är nästa ångest.....fostervattenprov och dem tre långa veckorna på svar. Sen är det "bara" förlossningen....eller?!

Så här ser det ut när jag ska plugga......dagtid.


Kvällstid...

5 kommentarer:

  1. Känner hur pirrig jag är å dina vägnar inför första ultraljudet. Jag var såååå nervös när vi skulle göra vårt första i vecka 6. Tankarna finns där konstant, men pendlar mellan hopp och förtvivlan.

    Angående din fråga så kan man ha symptom ett tag till. Hände en mycket nära vän till mig i våras. Men hon kände på sig att något var fel och kollade upp det. Hon hade inte gjort några UL innan, då det inte var IVF-bebis.

    Men nu fokuserar vi på att ditt pyre mår bra och slår frivolter därinne.

    Många kramar!!!

    SvaraRadera
  2. Här kommer länk till receptet:o)
    http://www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx?ID=97

    Säg till om den inte funkar.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag förstår att det är jobbigt med såna tankar, men jag som ändå har haft 1 MA och 2 MF kan säga att när jag har varit gravid har jag inte haft såna där symtomer. Min läkare sa att så mer symtomer man har dessto mer positivt är det.
    Jag håller mina tummar!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja förstår precis hur du känner det..

    Ja har själv varit i din situation....att inte få njuta utan man känner en oro hela tiden..

    Speciellt om symptomen försvinner eller om man inte ens har några då tror man genast att nåt är fel...

    Vissa känner ju ingenting medans vissa känner av allt...

    Ja känner mer nu än vad ja någonsin gjorde när ja väntade Alice...

    O visst är man orolig för varje gång man går på toan...att tänk om man ser nåt som man inte vill se...

    Ja har haft 2 missfall...först i v 8 eller 9 2003...ja läste om allt som hade med missfall att göra..att man skulle få magsmärtor...rejäl blödning..

    Men ja hade inget av detta...sen vart Alice till 2004..även då hade ja missfärgade flytningar som ja trodde skulle sluta i missfall vilket som tur var inte gjorde...

    Sen 2008 vart ja gravid igen men samma sak hände här....att ja fick missfärgade flytningar men inga smärtor men det slutade med missfall...som min kropp inte självmant kunde stöta bort utan ja fick göra en skrapning fast att ja bara var i v 6...

    O nu denna gång...som snart är slut o vi får träffa vår lilla familjemedlem...även denna började med missfärgade flytningar men som inte slutade i missfall utan nu sitter ja här o väntar på att han/hon ville komma ut...

    Så symptomerna behöver inte alltid vara negativa men ja förstår verkligen din oro...med tanke på alla andra ggr då det inte har gått bra...

    Ja kan säga så här att denna graviditet har ja inte njutit av...har hela tiden trott att det skulle gå åt pipsvängen...

    Varför skulle ja få känna lycka??

    Ja vågar ännu inte tro o hoppas på nåt förren ja vet att allt är okej...den dagen då ja har bebisen i min famn...

    Det är väl en av orsakerna till att ja har begärt kejsarsnitt...

    Men ja håller tummarna för er..o hoppas att allt ska bli som ni vill...

    Kram

    SvaraRadera
  5. Inga frågor är dumma. MA är missed abortion, det innebär att bebisen slutar att växa men kroppen stöter inte ut den.

    SvaraRadera