fredag 2 oktober 2009

Fryser....

I lördags, när det var 60 års kalas gick det okej, var inte så mycket mer än så. Problemet låg hos mig. Om det är någon av er som läser det här som lider av svår PMS, så förstår ni.


Jag har en grymt jobbig PMS, jag har det inte varje månad. Det är väldigt olika. Oftast ligger den på en nivå som är hanterbar. Men vissa månader så går det knappt att överleva, känns som jävulen har ett järngrepp om mig. Hela jag skriker och mår apdåligt, en känsla som gör att man inte vill leva längre. Känslan är så stark att det inte går att göra något åt det. Sist jag var hos terapeuten, i tisdags satt jag bara och grät, den tar verkligen över mitt liv när det är som värst.


Så jag förstått att om jag hade varit i mina stilla sinnesbruk hade det inte varit något problem i lördags, hade vi gjort om det på lördag så hade allt vart finemang....hemskt det där.


Fast det skulle inte funka att göra om det imorgon (lördag),,,,,,för då är det vår älsklingsdotters 5 årsdag. För 5 år sedan vid 12.35 tiden föddes hon på Huddinge sjukhus; 48 cm lång, 3895 g. Och jag har bestämt mig att få uppleva det igen......så får det bli.


Har jag glömt att säga hur jä-la kallt vi har det inomhus, just nu 16 grader. Till och med katten fryser (se bildbevis hur han kurar ihop sig), så det får bli att tända brasa varje dag så det blir normal rumstemperatur. Vi har trotsat vädret coh ingått en pakt, varmen kommer inte på förrän 1 november och därmed basta:)


Katten M som försöker skapa lite värme...



Denna sprakar varje dag, så vi inte förfryser oss här hemma....

3 kommentarer:

  1. Jag brukar inte ha mycket pms, så jag har lite svårt att sätta mig in hur du har det, men jag kan tänka mig att det är skitjobbigt.

    Det har verkligen börjat att bli kallt nu, inatt har det varit -5 grader här, brrr säger jag bara, kommer på nu att det kanske vore bra/skönt om jag skulle sätta på en brasa så att det blir lite värmare här inne. Nu är det bara 21 grader och jag gillar värme ;-)

    Hoppas att ni får ett bra kalas för flickan!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh jag avundas dig verkligen inte som måste plugga till en tenta. Hoppas att du får lite läsning gjord :-)

    Tack själv för dina kommentarer!

    SvaraRadera
  3. Hej! Jag hittade hit genom din kommentar på min vän Joannas blogg. Jag har lidit av svår PMS ända sen tonåren, men äntligen fått hjälp att hantera den. Lösningen för mig har varit att lära mig själv och omgivningen mer om hur jag fungerar, men den bästa avlastaren var då jag fick prova Citalopram, som i låg dos hjälper mot PMS, man behöver endast ta tabletterna under PMS-perioden. Numera behöver jag bara ta dem vissa månader, någon enstaka tablett. Kanske något du redan visste eller har provat, men efter att själv ha lidit av detta så länge vill jag dela med mig till så många jag kan av det som äntligen hjälpt mig. Vet dock inte om de går att ta då man är gravid (GRATTIS!!). Maila mig gärna om du vill diskutera ämnet vidare =)

    SvaraRadera