måndag 5 oktober 2009

*JAG ÄR GRAVID*

Testade positivt imorse, stickan fick två streck. Helt ofattbart. Mensen skulle kommit för fem dagar sen. Har haft grym mensvärk och stickningar i livmodern, men tänkt att ägglossningen kom säkert senare denna månad och därav den sena mensen.


Vaknade i morse, och tänkte om jag har ett test hemma så kan jag lika gärna prova, så jag slipper börja hoppas.

Vår historia i korta drag:

För 9 år sedan började vi jobba mot ett barn, efter 4.5 år, 2 missfall, 3 misslyckade IVF och ett misslyckat donatorinsemination så blev vi gravida spontant. För 5 år sedan födde vi en välskapt flicka.

Vi har varit p-piller fria i 5 år nu. För 8 månader sedan fick vi ett missfall efter en spontan graviditet (v. 5). Vi beslutade då att påbörja IVF behandlingar, 3 pack köptes privat. Vi genomgick första behandlingen där vi fick ut ägg, men inga befruktades.

Och nu är vi här, gravida i v. 5, helt spontant och helt utan behandling. Skumt, jätteskumt.


På mornarna där vi bor, är det vitt av frost...SÅ vackert.


11 kommentarer:

  1. HALLELUJAH!!!!!!! Fantastiskt, underbart!!!

    GRATTIS! Jag är omtumlad, kastades baklänges när jag gick in på din blogg alldeles nyss.

    Den bästa nyheten man kan få som start på dagen!!!!

    Mängder med kramar!!!!

    SvaraRadera
  2. Men woooow! Stort grattis Lila!! Blir såklart jättelycklig för din skull! Hoppas jag får följa din resa här på bloggen! Stor kram!

    SvaraRadera
  3. Kan inget annat än o le o ja kan t.om känna lyckoruset...

    Jättegrattis!!!

    Vet så väl hur det känns...när man månad efter månad har väntat på det där strecket/pluset o helt plötsligt så händer det...

    Bamsekramar till dig o din familj...

    Önskar er alla lycka o ja håller tummarna hårt för er...

    SvaraRadera
  4. Åh vilken underbar nyhet, jag är så glad för eran skull! Ett jätte stort grattis till er!!!!

    Jag minns inte var jag köpte tåget ifrån, men jag kommer ihåg att jag googlade på födelsedagståg, då kom det upp några olika förslag. Testa på det!

    Än en gång ett jätte grattis!
    Nu vill jag att gubben ska komma hem så vi kan mysa lite grann, vi håller på att testa med äl stickor för man ska ju aldrig ge upp själva heller ;-

    SvaraRadera
  5. Såklart du kommer lägga ut magbilder snart nu när ni har en växande liten bebis i magen! STORT GRATTIS! Vilken härlig nyhet! Hoppas allt går bra, vad spännande!!
    kram!

    SvaraRadera
  6. GRATTIS i massor till pluset! Jag hoppas att ni får en lilla bebis om 35 veckor! Sämre start på veckan kunde man ju ha. ;)

    Och ja, det är jätteskönt att vara igång, även om det är tufft också. Men nu är det bara att köra helt enkelt. :)

    Ha en bra dag och njut av din graviditet nu!
    Kramar Sara

    SvaraRadera
  7. Stort grattis! Vad undebart kul! & skönt att ni slipper fler IVF-er! :)

    Ja, vår lille Edvard är fortfarande borta. Är så sjukt ledsen. Har pratat med "djurens Saida" idag & jag hoppas verkligen att hon kan hjälpa. Men först ska hon ha betalt en liten slant & det köper jag. Hon måste ju också leva. Så när mitt brev kommer fram ska hon ringa. Tills dess letar jag överallt. En smula tröstlöst känns det. Men får inte ge upp!

    Stor kram &, igen, grattis till pluset! :)

    SvaraRadera
  8. Wow! Vad roligt! Stort grattis, vad skönt att det ätligen blev ett plus!!! =)

    Hoppas du får en underbar dag!

    Gud så spännande!

    SvaraRadera
  9. Grattis till ert plus! Det måste kännas underbart.

    SvaraRadera
  10. Ett stort Grattis till ert plus!!! Helt fantastiskt underbart!

    Kramar N

    SvaraRadera
  11. Stort grattis! Underbart med ett litet groende frö därinne =)

    SvaraRadera