lördag 10 oktober 2009

Vecka 5+3

Jag överlevde tentan igår, om 3 veckor kommer resultatet och om jag ska vara ärlig så har jag ingen aning om hur det gick på den. Om rättningen är sträng är jag körd, om den är "generös" blir jag godkänd.

Skönt att det är en helg utan plugg nu. Vi ska bara vara, ta det lugnt, kanske en tripp till biblioteket och absolut en tripp till apoteket där söta Jenny på www.barnlangtan.se har rekomenderat mirakelmedlet Laktulos (mot hård mage). Kanske kika in klädförmedlingens utbud av mamma kläder. Vi har en sådan förmån i vår kommun att ha en klädförmedling, leksaksförmedling och prylförmedling. Man lämnar in gamla saker och får 50% på det. Och man hittar alltid något fynd, för allt är för det mesta apbilligt.


När jag kom hem igår fick jag sån energi att huset städades, till middag blev räkbuffè här hemma med vanliga och rökta räkor. Hemmagjord aioli och skagenröra på toast och alkoholfri cider....*mums*.

Igårkväll efter en lugn middag och rent hus tog vi bilen för att se stadens upplysning som är över helgen. Passade även på att fota vårt hus i mörkret.....

Så underbart vackert...ett evengemang där vi bor.


Vårt hus i mörkret (lyset på gräsmattan som ni ser är lyktorna från bilen som maken
satte på precis när kortet skulle tas:)).

1 kommentar:

  1. Det är så fint när det lyser i mörkret.
    Hoppas att hittade nåt skoj på klädförmedlingen.

    Eran middag lät riktigt god :-)

    SvaraRadera