tisdag 10 november 2009

Jag brister

Tänkte skriva av mig lite, för jag vill inte brista. I går födde min bästa vän sitt andra barn, en son, samtidigt skulle även vi fått ett litet barn, om vi inte fått det där missfallet för 9 månader sen. Istället ska jag idag till MVC för att få abortpiller, för pyret vill inte ut själv. Jag går fortfarande runt och mår illa, precis som när jag var gravid. Det är ett stort hån, som skrattar en rakt i ansiktet.
Jag går i psykoanalys, och damen jag pratar med säger att allt har sin mening, allt som sker har en orsak. Visst jag förstår, jag har hållt med för jag har också trott på det. Men inte nu, för jag kan verkligen inte förstå varför vi ska testas till gränsen. Som att inte 4 missfall, många års barnlöshet, cancer, depression, förlossningspsykos inte skulle räcka. Hur stark tror "det" att vi är? Jag förstår just nu verkligen inte logiken.

Några ord från mig bara......


Vår älskade dotter, som jag skulle kunna döda för....inget får någonsin hända henne. Det läskiga är att jag har ingen makt att styra det, har jag fått erfara. Jag kan varken styra och kontrollera mitt eller min dotters liv.....läskigt.

4 kommentarer:

  1. Gumman du ska veta att jag finns här och tänker på dig. Många kramar

    SvaraRadera
  2. Ibland känns allting bara jävligt orättvist..! Hoppas det kommer på rätsida snart.

    Du vill/kan/får inte bli skrapad eller? Tänkte att det kanske är jobbigt att vara hemma när pyret kommer ut...!

    stor kram!

    SvaraRadera
  3. Ja, det är helt otroligt vad vissa människor ska behöva gå igenom. Så fruktansvärt orättvist. Men jag tror stenhårt på att ni kommer att ta er ur den här svackan och försöka igen!!! Och då finns jag här och håller tummar och tår så mycket det bara går.

    *Kramar om*

    SvaraRadera
  4. Allt har sin mening...man kan fråga sig vad menas egentligen med det??

    Det enda som är mening i det är att såra...är det det som är meningen så lyckas det....varje gång...

    Som du skrev...hur mycket orkar man???..

    Men så länge det finns nåt att kämpa för så kämpar man vidare..hur ont det än gör så vill man inte lämna livet...

    Ja beklagar verkligen o ja hoppas innerligt att tids nog ska ni få känna glädje igen...

    Varma kramar

    SvaraRadera