måndag 16 november 2009

TACK!!

Jag vill verkligen tacka alla som stöttat mig genom sina kommentarer. Det är är Emelie med bloggen Semlesara, Ellen med "Jag och livet", Sara med "Jag älskar, därför finns jag", J med " IVF karusellen", "Av längtan till dig", Sara med "Lilla underbarn", Joanna med "Plusresan", Jenny, Sofie med "En inre sesa genom IVF" sist men inte minst Jenny med "Barnlängtan".


Har funderat ut något att skriva, men inget kan i ord beskriva vilken enormt stöd ni har gett mig. Så jag säger bara "TACK"!!!.


Idag som igår började dagen bra, väldigt bra. Känner mig inte deppig, utan förväntansfull och längtansfull över vad framtiden har att ge. Men det kan som igår svänga hit och dit. Men det är åt rätt håll, åt rätt riktning.


Har tänkt i samma banor som Sara med bloggen http://lillaunderbarn.blogg.se/ skriver att bloggen min kommer troligen inte handla så mycket om IVF och barnlösheten i sig ett tag framöver. Eftersom vi hade redan innan vi nu blev gravida helt spontant beslutat att avvakta och vänta tills både jag och maken känner oss starkare och friskare. Vi vet inte när men våra två IVF försök som är kvar har vi tom oktober på oss att genomföra, alltså 11 månader kvar.

Under tiden ska vi leva livet och vårda det vi redan har, hämta kraft och ork. Idag är den en alldeles underbar dag!

Jag hos frissan för några år sedan, kanske dags för ett besök igen.....som kan liva upp vardagen ytterligare....Man får fuska och hitta alla knep som finns...

7 kommentarer:

  1. Jag tror och hoppas att en blogg är på samma sätt som en dagbok var för 15 år sen. Några blad som fanns där för att man skulle lyfta saker från sitt hjärta och bearbeta dom på ett helt annat sätt än när dom var gömda inuti en.
    Ett sätt att få "skriva av sig", och då spelar det inte alls så stor roll vad andra tycker och tänker om det, utan det viktigaste är att det känns bra för en själv.
    Jag kommer att följa din blogg oavsett vad det står i den, om IVF:er eller kanske om vad du har ätit till lunch spelar ingen roll.
    Det vikigaste är att den fyller sin funktion att finnas där för dig som ett verktyg som hjälper lite i vardagen.
    Kramar till dig!

    SvaraRadera
  2. Vad skönt att du kommit ett steg framåt, och beslutat dig för att leva lite. Vi gör ju det ofrivilligt fram tills årsskiftet, och på ett sätt är det ju sååå skönt att bara vara ett tag och inte hålla på med sprayer, sprutor, tider att passa osv.

    En sväng till frissan tycker jag låter klokt, det gör mer än vad man tror för själen att unna sig lite vardagslyx.

    Ta hand om dig, och visa efter du varit hos frisören!:)
    KRAMAR

    SvaraRadera
  3. SOm du skrev så har jag ju också funderat på det här med bloggen, men Sofie skrev det är ju som en dagbok och då skriver man om vad som händer i ens liv. Provrösbefruktning är ju en stor del av våra liv men samtidgt så händer så mycket mer :-)
    Jag kommer självklart att fortsätta att läsa din blogg!

    Det låter som en bra idé med ett frisörbesök, då får man verkligen skämma bort sig själv lite grann :-)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Bra att ta en paus från IVF ett tag. Jag kommer forstätta följa dig ändå:o) Skönt att du känner dig bättre, det är det viktigaste.

    Många kramar!!!

    SvaraRadera
  5. Va härligt att du ser så positivt på framtiden, det kommer ta er långt! hoppas att pausen verkligen får bli en paus inombords också, men det blir den bara du strävar efter att känna så som du gör just nu.
    Ta vara på varandra, njut av vardagen, så kommer tiden utvisa när det är dax för nya tag.
    Många kramar L

    SvaraRadera
  6. Ett tack räcker gott o väl....

    Även om du inte vet vad du ska skriva så förstår man...vad du vill ha sagt..

    Ja är bara glad om ja kan få dig att må bättre..det är det kompisar är till för o så borde det väl även vara för bloggvänner....

    Ta vara på er....samla kraft för framtiden o rå om varandra så gott ni bara kan...njut av det ni har o tids nog är ni starka nog för att gå vidare....

    Bamsekram

    SvaraRadera
  7. Jätteskönt att det börjar kännas bättre. Och positiva ord som 'förväntansfull' är jättestarkt att känna redan!

    Bra att du längtar för det får hoppet att växa och leva vidare. Och hoppas måste vi! Annars går vi under.

    Jag tror stenhårt på dig och att det här kommer att lyckas igen!!!

    Massor med kramar tjejen!!!

    SvaraRadera