söndag 6 december 2009

Ett citat från Anna med bloggen www.kanjagblismal.blogg.se

"Jag har gått och funderat på att skriva detta inlägget i många dagar. Ända sedan jag läste en diskussion på ett forum om människor som lurar soc, försäkringskassan osv på pengar genom att påstå att dom är sjuka men egentligen inte är det. Det var någon då som hade skrivit att depression och andra psykiska sjukdomar egentligen bara är låtsassjukdomar som folk hittar på för att kunna sitta hemma och vara lata, slippa ta ansvar för sina liv. Jag blev ledsen och även förbannad."

Jag har också varit där i avgrunden (läs fullständig text på Annas blogg) och blir så arg och ledsen. Om jag skulle möta en sådan person face to face så vet jag inte vad jag skulle göra......personen i sig skulle nog i stunden hellre vara död än levande.


Mina söta värmeljushållare som pryder fönstret i köket.

1 kommentar:

  1. Jag håller med dig, det är så sjukt hus vissa människor tänker. Jag tror att många kommer att få jobbigt efter nyår då våran kära regering ändrar reglerna...
    Jag har ju varit orolig om vad som ska hända med min man eftersom han har varit hemma i 2,5 år nu men det ordnade sig. Såg på nyhetern i fredags att försäkringskassan skulle ändra reglerna på de som var mest sjuka, undra om min man går in i den kategorin, då han har fått en hjärnskada.

    SvaraRadera