söndag 6 december 2009

Jag har fuskat

Antingen är jag ute i god tid eller så har jag fuskat.....eller så ligger jag steget före helt enkelt. Jag har redan köpt min delmåls present, som jag tvingat min familj att slå in. Vill inte visa den ännu -känns liksom inte helt rätt då jag inte är där ännu.

Men den kommer från denna gudomliga gårdsbutik som öppnade förra helgen. Se här www.juliasvitadrommar.se

Till och med påsen man får med sig är söt!


Idag har det hänt saker som berört mig, på ett mindre bra sätt märker jag. Min lilla ätstörningsdjävul sitter på min högra axel och vill vinna över min ängel på andra axeln. Vill sluka allt och det är jättesvårt att styra tankarna mot något annat, det bara är en känsla ett drag som gör att man struntar i dem vettiga tankarna. Min ena läkare sa att det fungerar precis som en alkoholists beroende.

Men jag ger inte upp, faller jag idag så kämpar jag på imorgon. Vill inte hamna där jag var förut, då jag tänkte "
faller jag idag så gör det inget om jag fortsätter att frossa imorgon, hela nästa vecka eller månad, för det är ändå förstört".

Dagens lunch på julmarknaden bestod av fisksoppa med tillbehör.
Åt inget bröd och ytterlist lite av aiolin....men mycket soppa.

1 kommentar:

  1. Jag tycker att du är jätte duktig så kämpar på. Jag tänker på dig när jag själv kämpar med mina extra kg som ska bort. Idag vann jag viktminskningstävlingen mot min syster, nu står jag här själv som ska kämpa mot de sista kanske 10 kg, eller är det bara önsketänkande?!

    Kram

    SvaraRadera